Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
Jag ser heller inget fel i vad vi*sit*kort.se gör. De kör ett lockpris. från 50 öre är alltid från. Jag tycker att de är väldigt tydliga på sin hemsida med prislistor på alla produkter. Jag har själv handlat från dem ett antal gånger och aldrig känt mig lurad. När man ser ett lockpris så bör man ju vara lite skeptisk. Det är ju en säljtaktik. För att ta ett liknande företag så är Vistaprint.se är väldigt billiga på visitkort men det är en massa tillägg på vägen tills det är dags att klicka skicka beställning.
Det vore en annan sak om det står ett pris när man skickar beställning och sedan faktureras ett annat.
Det är ju samma sak på trådskaparens hemsida (C 4 Media). Skräddarsytt webhotell 5995:- samt webhotell från 828:-/år. I en första anblick så skulle jag byta direkt. Men jag är så pass skeptisk så jag tänker - det kan inte stämma. Så jag klickar vidare och då framgår att det gäller 500mb och 10Gb per månad. Detta står det inget om på "paketerbjudande - sidan". utan man måste klicka runt lite för att hitta detta.
För att det inte ska bli någon pajkastning så vill jag bara säga att jag absolut inte ser något fel i C 4 Medias upplägg. Jag tycker att deras hemsida är jättebra och informativ men jag vill bara dra en paralell. Det priset du ser först kanske inte riktigt gäller i slutänden.
|