Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av ziggytoxic
Det bästa är nog för tillfället att hyra en egen server där man installerar en VPN-server, så som OpenVPN, eller använda en SSH-tunnel och skyffla all sin trafik därigenom. Fördelen är också att man inte delar sin VPN-anslutning med 100 andra användare, vilket gör att det inte blir några flaskhalsar vid upp/ner -laddning.
Gå ihop några kompisar och dela på kostnaden. OM man nu inte drar en miljon TB i trafik så är kostnaden ganska liten - och säkerheten bättre än hos någon VPN-tjänst jag vet om.
På det sättet så vet man också vad som loggas (eller inte loggas) eftersom man själv installerar och sätter upp alla inställningar.
Om någon var driftig och smart så borde man kunna erbjuda ett setup-paket där allt ovanstående var fixat (os + openvpn) och installerbart med ett tryck - så att även den med extremt liten kunskap och säkerhet och linux kunde fixa detta enkelt.
|
Eller jag har en idé...jag vet inte om jag är ute och cyklar nu, då får ni säga till, men skulle man inte bara kunna....betala för sig...så är IPRED helt tandlös...men nä, det låter tokigt, det förstår jag ju nu när jag "säger" det.
|
Tycker att det är ganska fantastiskt att du verkar dra alla över en kant.
Jag är själv en stor mediakonsument och betalar för mig och har så alltid gjort, men jag accepterar inte att privatspanare (ja, PRIVATSPANARE avlönade av intresseföreningar/Lobby, som i sin tur drivs av stoooora mediabolag) ska ha rätten och göra PRIVATA BROTTSUTREDNINGAR (något som har varit totalförbjudet förut, med ytterst tillfälliga undantag) skall kunna kliva in i mitt hem och haffa min son och dator för att han laddat ner någon disneyfilm.
Om det är en vuxen människa (som står för abonnemanget) så har dom också rätten att via domstul frysa alla bankkonton och beslagta huset för den person de misstänker för fildelning, i klartext så är det den personen som står för abonnemanget bakom ett ip-nummer. Person och familj får bo kvar, men det är belagt med så kallat "kvarstad", vilket innebär att allt väsentligt är taget i beslag. Notera nu att det inte ens gäller personen som är misstänkt för fildelning, utan istället personen bakom det abonnemang som har använts.
Det är alltså domstolen som formellt beslutar om "kvarstad" (utan att du har fått rätt att försvara dig) och det är Kronofogden som får till uppgift att verkställa domstolens beslut och kan avse fast som lös egendom. Det är också dom som gör husrannsakan (eller intrångsundersökning som det så fint heter) tillsammans med lobbyn och deras tekniska experter.
Det är värt att notera att det är först vid detta tillfälle som man får reda på att en stämningsansökan över huvud taget lämnats in, och att man har en stämning riktad mot sig. Massor har alltså hänt utan att man har meddelats.
...
Vårt rättsväsens - resurser skall inte gå åt till sådant här. Det finns så mycket annat i vårt samhälle som är viktigare såsom misshandel, skadegörelse, inbrott, mord osv osv.
Att man sen ger en privat Lobby mer långtgående befogenheter än den svenska polisen är bara för mycket. Läs gärna den meningen igen; Lobbyn, en privat industri, får mer långtgående befogenheter att kränka vanliga medborgares privatliv än den svenska polisen.
!!!
Jag förstår ärligt talat inte vart Sverige är på väg.
/Ziggy