Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-01, 23:36 #19
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by MrBob@Apr 1 2009, 13:31
OK, jag vet inte. Man kanske inte ska jämföra Microsoft med något annat företag? Bara för Microsoft är så stora?
Oavsett vilket, och det kanske var en dålig jämförelse, så måste man på något vis förhålla sig till både marknaden, Internet, "dela med sig kulturen" och "betalningsförmågan hos marknaden."
Jag tycker inte Microsoft levererar överlägset. Kanske floppen med Vista ger en vink? Folk är rätt trötta på Microsoft. Det är mycket snack och lite verkstad.
Då kommer snart Windows 7 som ska bli så bra. Men vem är det som säger det? Jo artiklar i datorpress, Microsoft och konsulter som arbetar med Windows 7 på ett eller annat sätt.
Men är det någon som minns kampanjen för Windows 98? Det var huvudvärkstabletter modell Treo som skulle hjälpa mot ont i huvudet. Kampanjen för Windows 2000 och även Office 2000 var de där människorna med sjukt långa huvuden. De såg ut som missfoster allihopa.
Under varje kampanj de senaste tio femton åren erkänner Microsoft att de levererar sjuka produkter. Det är ett konstigt upplägg.
Från förra året, för att öka hajpen med Vista och varumärket, kampanjen med Seinfeld. Det funkade ju inte det heller.
Microsoft har faktiskt svårt att på ett trovärdigt sätt bli folkligt. Det är kanske det dom skulle göra nåt åt...
En mer utstuderad analys finns här:
http://blogs.computerworld.com/ten_reasons...hip_doesnt_work
Jaha...du menar så...ja det är klart, när du lägger fram det så så inser jag ju att det var ett sakligt och välgrundat inlägg, jag tänkte först att det bara var ett utfall av det vanliga Microsoft hatet (som allt för ofta uttrycks på datorer med den nästan standardiserade Win/Office installationen) , men nu ser jag ju att du har rätt...ett blogginlägg avgjorde saken för mig också, jag menar, står det på en blogg måste det ju vara sant, det är ju också ett alldeles utomordentligt inlägg i debatten om wikipedias trovärdighet eller frånvaro av detsamma, hur man nu väljer att se det...tack iaf...

/kvackkvack
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat