Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-01, 23:30 #30
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Maxjohan@Apr 1 2009, 17:28
Senast fick jag alla mina Avi'er och påminelser från Loopia.

Det var i sommaren som varit.

Nu vill Se. Direkt roffa åt sig, och istället för att man ska behöva registrera sig hos Se. Direkt(om man vill) så blir man automatiskt överförd till Se. Direkt även fast jag registrerat mina domäner hos Crystone.se.

Det jag har förstått med IIS nya affärsmodell är att de vill lägga vantarna på domäner. Om jag ny reggar en domän där kostar det 575:- genom deras hemsida.

Du tycker kanske det är riktigt med dessa priser, själv blir jag irriterad med tanke på att IIS är en del av näringslivet med LO och Handels i Sverige.

Det enda ologiska jag kan se är att Se. Direkt verkar vara utsugare.
Dina domäner har ALLTID hanterats av IIS, Loopia har varit en återförsäljare och köpt tjänsten direkt av IIS. Vissa återförsäljare har löst det genom att de själva satte sig som fakturamottagare, och sen fakturerade de i sin tur dig.

Processen för en domänförnyelse var för var alltså att IIS fakturerade Loopia och Loopia fakturerade dig. Ditt avtal om domänregistreringen har dock varit direkt mot IIS, Lopia har inte varit din avtalsmässiga motpart.

Den nya affärsmodellen, som för övrigt Loopia varit med och tagit fram, innebär att du kan välja avtalspart. Har du inte aktivt valt en ny avtalspart har du givetvis kvar din gamla, och vem var din gamla avtalspart? Jo, IIS!

Du har haft möjlighet att välja tex Loopia eller Crystone som ny avtalspart, att du inte har gjort det är ju inte någon annans fel än ditt egna.

SE Direkt har inte "roffat åt sig" någonting, eftersom de alltid varit din avtalspart.

Ditt prat om prissättning är helt orelevant. SE Direkt fungerar som vilket bolag som helst, och det är upp till dem att välja vilket pris de vill ta för sina tjänster. Du kan fritt välja var du vill registera din domän. Men du ville ju ha information på papper, SE Direkt skickar bland annat pappersfakturor.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat