Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-01, 23:21 #47
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by Mortekai@Apr 1 2009, 21:32
Ipred som lag är patetisk och på alla sätt lagvidrig och om ingenting annat får borgarna på fall så kan nog dom lagar som uppkommit under deras styre att peta bort dom igen. Tyvärr så tror jag att den avsky som många känner gentemot mediaindustrin på grund av deras idiotiska korståg mot fildelningen bara att öka och i förlängningen så kommer dom att förlora ännu mer pengar.
Beskriv den avskyn? Att man som kund "avskyr" att producenten eller leverantören av den vara man konsumerar agerar för att få betalt, känns inte det i sak ganska beiget ? Är inte det i princip vad t.ex. fackföreningarna gjorde under sin glanstid, försökte säkerställa och tillvara sina medlemmars intressen och se till att dessa fick skälig ersättning ?

Biokonsult>> okej, jag förstår, så om man ska sammanfatta det så kan man säga att ungdomarna, kidsen, eller fildelarna, bara är offer för den generation man lever i och det finns inget annat att göra än att fortsätta fildela...."...fan...vi har ju ingen lokal ju..."...
Citat:
Originally posted by biokonsult@Apr 1 2009, 18:50
I värsta fall kommer nuvarande lagstiftning att skrämma kunder, det kan i sin tur göra så att folk hittar på annat att göra.
I värsta fall ? Då tycker jag vi kan utropa lagen som framgångsrik direkt, om det skulle vara ett "worst case scenario", jag tycker det låter utomordentligt....

Men du har fortfarande inte beskrivit vilka förödande konsekvenser det skulle innebära för "samhället" om fildelningen minskade.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat