@Maxjohan - Vad var anledningen till att du pm:ade mig om detta och som jag förklarade för dig igår om du inte läser det jag skriver och upprepar dig här?
Citat:
Meddelandet vidarebefodrat från Internet Sweden
Citat:
Jag undrar varför Loopia skickade ut påminelser + AVI'er senaste gången, men inte .Se eller IIS.
|
Har du fått fakturor från Loopia på dina .se-domäner så skulle du ha kryssat för att de skulle sköta förnyelser (enligt den gamla affärsmodellen)
Citat:
Alltså ska .Se Direkt helt plötsligt bli premium för registrering, och jag ska behöva lägga tid på att byta tillbaka i mitt fall till Crystone.se.
|
Inte premium, utan "Last resort" - eftersom du inte hade valt annan registrar, så landade de hos .SE Direkt, så att dina domäner inte skulle ramlat ut i intet, utan någon registrar.
Citat:
Här är utdrag från .Se Direkt
TJÄNSTER & PRISER FÖR DOMÄNNAMNSREGISTRERING HOS .SE DIREKT
Registreringsavgift, nyregistrering av domännamn: 525 kronor inklusive moms (420 exklusive moms).
Årsrsavgift: 175 kronor inklusive moms (140 kr exklusive moms).
Pris för överlåtelse av domännamn: 0 kronor
|
.SE Direkts prissättning är gjord av en enda orsak - .SE Direkt ska INTE konkurrera prismässigt med övriga registrarer - därför är priset satt så pass högt. Dvs för att .SE Direkt inte ska ses ha fördel gentemot andra registrarer och motivera kunder till att flytta ut till annan registrar.
Citat:
Jag hoppas du kan vara med och påverka Peter, detta verkar
absolut absurt med dessa priser.
|
Jag har dessvärre inget inflytande eller möjlighet att påverka registrarers prissättningar, eftersom jag jobbar för registret.
Citat:
Det hade inte berört mig ett snyft om det vore ett vanligt företagande, att ta betalt är okej då.
Men Handels och LO är med i detta och ska förespråka näringsliv.
Nej men nej tack.
|
Jo .SE´s styrelse har representanter från många olika verksamheter, men den nya affärsmodellen skapar större möjligheter för registrarena att påverka prisbilden - priset har sänkts gentemot dem - och höjts för .SE´s egen registrar - vilket gör att registrarerna har större möjlighet att lägga sin prisnivå på ett sätt som passar deras verksamhet bäst.
Nu har inte alla registrarer skrivit in sina nyregpriser, men av de som listat på http://www.iis.se/sv/domains/registerdomai...n/registrarlist så hittar man allt från 69:- ink moms till 1244 ink moms vad jag vet och det är ju kunderna som själv avgör vad som är rimligt för dem.
Jag hoppas och tror att du (och alla andra) komemr att se denna förändring av .SE som något positivt efter att allt rotat sig ordentligt.
Mvh
Peter
(som alltså jobbar för registret ".SE Registry" - inte att blanda ihop med .SE Direkt)
|