Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-01, 21:32 #44
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Reg.datum: Jan 2004
Ipred som lag är patetisk och på alla sätt lagvidrig och om ingenting annat får borgarna på fall så kan nog dom lagar som uppkommit under deras styre att peta bort dom igen. Tyvärr så tror jag att den avsky som många känner gentemot mediaindustrin på grund av deras idiotiska korståg mot fildelningen bara att öka och i förlängningen så kommer dom att förlora ännu mer pengar.

Fildelning i sig är för mig varken bra eller dåligt, utan bara bekvämt. Vill jag ladda hem ett program så behöver jag inte hoppa runt bland webbplatser som förvirrar och det går mycket fortare att ladda ner filerna. Har jag missat en film eller tv avsnitt på tv så kan jag ladda ner den på ett enkelt och bekvämt sätt. Musik laddar jag aldrig ner utan jag föredrar spotify eller last.fm när jag väl vill lyssna på något.

Problemet ligger därför inte bara i att man kan ladda ner upphosvrättsskyddat material utan också av den enkla anledningen att det är så väldigt bekvämt. Idag saknas det bra alternativ för att kunna vara laglig (att jag laddar ner tv avsnitt som jag har betalt för att se på min tv är faktiskt också ett brott, trots att jag betalt för att se det avsnittet) även om några alternativ sticker upp lite här och där.

Skulle man istället samla sina resurser och lägga all TV och film på ett och samma ställe där man kan fritt ladda ner filmer, tv och musik för en fast månadskostnad, så skulle jag iallafall vara trogen kund. Använd fildelningsprotokollet till något positivt och låt det minska kostnader för lagliga nedladdningar eller för att streama media.

Ett bra talesätt är "when life gives you lemons, make lemonade" och det borde mediaindustrin tänka till lite på istället för att tugga på det bittra skalet och suga på den sura saften från citronen dom sitter med.
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat