Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-01, 17:05 #35
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Jag tycker det finns en aspekt som glöms bort, förutom det faktum då att man aldrig kan konkurrera med gratis, eller ja, egentligen ett slags sidospår av det.

Jag vågar påstå att infrastrukturen och/eller utvecklingen inte ens tillåter dessa tjänster idag. Torrenter bygger på en decentraliserad nedladdning, och bygger man en lösning, eller tjänst, på den principen så kan det ju funka, problemet är bara att för att det ska fungera i en kommersiell tjänst så skulle man som användare i princip behöva frånsäga sig rättigheter till sin egen hårdvara, för att leverantören ska kunna garantera tjänsten måste han kunna garantera "ditt" tillgängliggörande, och för att göra det måste "du" överlåta kontrollen till leverantören. Problemet med en tjänst man betalar för är att där accepterar man inte samma, ibland låga, servicegrad, som gäller för vissa torrenter.

Biokonsult>> Jag gissar att du inte är så gammal!? Först och främst, sett med den betydelsen du menar stavas med e, inte med ä.
Sen är ju det där bara trams, Jag skulle nästan våga påstå att Windows är ett av världens minst "piratkopierade" program, i % jmf. med antalet lagliga ex. Ett av dom vanligaste tramsigaste exemplen brukar vara just Photoshop, där man brukar säga att "kidsen" som laddar hem Photoshop idag är morgondagens kunder och att det är det som gjort Photoshop till de facto standard i branschen, löjligt, först och främst var Photoshop de factostandard långt innan allmän piratkopiering var en företeelse att tala om, och sen återstår det väl för någon att bevisa att bara för att jag stjäl något idag, så betalar jag för det imorgon.

Vad som säger att kultur måste kosta ? För att kulturarbetare ska få betalt, eftersom dom vill jobba gratis precis lika lite som alla andra !? Så vill den nya generationen ha det gratis så är det lämpligt att dom börjar jobba gratis, och för det ska det ju till ett paradigmskifte utan dess like.

Varför menar du att minskad fildelning skulle vara förödande för samhället ?
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat