Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2007
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Aug 2007
|
Bolagen bör lägga alla sina resurser till att lösa problemet istället som nu göra sina kunder till brottslingar.
Det talas sällan om gratisreklamen som bolagen får tänker på mest då Harry potter böcker, filmer som har blivit som en slags bibel pga. publicitet i tidningar, tv, skolor, dagis, barn blir mobbade om dom inte sett Harry Potter etc etc. Det betalar med råge den ev *faktiska nedladdningen för lång tid framöver.
*den nedladdningen som folk har nytta av inte den som laddas ner för skojs skull
Många missanpassade musiker tror att deras misslyckande beror på filladdningen, läste om ett försök som gjordes där Svenska musiker lades ut för fildelning. Det var nån enstaka som laddades ner!?!?
Min personliga tro är att nått måste göras men inte med hot, samt att det nya är att kända musiker ska tjäna pengar på sina konserter och laglig nedladdning. Tänk på hur konservativ den här branschen är. "det var inte länge sen biovaktmästarna hade uniform och status"
Vad är det som säger att kultur, musik, film det ska kosta pengar? Den nya generationen kanske vill ha det gratis och då måste lagarna/samhället anpassas för det!?!?
Hur hade internet sätt ut om folk inte laddat ner olika program speciellt piratkopierade Windows?
Hur hade internet sätt ut om inte kids, ladda ner olika program såsom photoshop, lärt sig hur dom fungerar och sen använda licenserade program i sitt företag eller på sin arbetsplats. "Det kommer att bli brist på arbetskraft om det här skulle slå igenom fullt ut"
Vilka pengar tror du Microsoft kommer tjäna i Kina när befolkningen mognat och börja köpa deras original program istället som nu.
Jag stödjer fildelningen fullt ut och anser att minskad fildelning skulle vara förödande för samhället och dess utveckling och inte tvärtom, men jag tycker att frågan ska utredas ordentligt, inte av filmbolag och andra intressenter.
Vi lever i en ny tid med en accelerande utveckling och stora förändringar, inget är för evigt!
|