Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-01, 00:14 #11
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Citat:
Originally posted by MrBob@Mar 31 2009, 22:00
Jag tror att Microsoft kommer att få stora problem med sin affärsmodell. Det har dom redan iofs, men det kommer att öka snabbt och det kommer att gå superfort.
Haken är att alla återförsäljarna blir ju lottlösa, men får samtidigt stå för försäljning och support... Hur kul är det på en skala?
Microsoft måste bli kompis med fildelarna. Blir dom det är affärsmodellen hemma. Annars går det inte. Det finns många företag som inte har problem med fildelare. Google, Skype, ICQ för att nämna tre.
Ingen av dessa ser fildelare och den "dela med sig kultur" som råder på Internet som ett hot mot affärsverksamheten. Snarare tvärt om. I alla fall Google har en imponerande armé av lärjungar som lovordar och sprider företagets evangelium. Det är bland annat dessa företag som konkurrerar med Microsoft.
I synnerhet Google kommer att bli en aktör att räkna med i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Microsoft måste förhålla sig till Google på något sätt och att lägga ner Encarta är kanske en del i detta "förhållande".
Håller med fullt ut, microsoft har inte insett den moderna affärsmodellen. De tvingar snarare på folk deras produkter och utnyttjar sina stora marknadsandelar som sakta men säkert sjunker som följd av detta.

Kommer ihåg att Encarta följde med när jag fick min första dator runt 95'. Det var ju bra... Aldrig någonsin hört någon från det sedan dess.

Citat:
Originally posted by emilv@Mar 31 2009, 17:52

Wikipedia är definitivt framtiden för uppslagsverk.
Instämmer här med. Trodde aldrig wikipedia skulle slå igenom så mycket men i de flesta fall så slår det ju de vanliga uppslagsverken med hästlängder. WP låter ju experterna inom sina motsvarande områden dela med sig av sin kunskap, gratis.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat