Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan
Hur mycket går IIS back på mig som kund, nu när jag inte vill ha mina domäner hos IIS.
Jag har kastat mer parten av alla påminelser, dem som jag vill
förnya vill jag överföra till Crystone.
Är du trångtsynt eller försöker du försvara inkompetens?
Om nu registrerarna är fattiga kan väl IIS skicka ut ett brev, då hade jag
sluppit allt detta.
Allt för allt, har det varit väldigt otydligt.
Är det inte dags att någon tar ansvar, inget är mer irriterande än när
organisationer föser i från sig ansvar och låtsats som ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Crystone går "back" på dig som domänkund, så finns inte kostnadsutrymme för ett brevutskick.
|
|
@Maxjohan - Nej, trångsynt är extremt sällan jag får höra, men jag gör gärna ett nytt försök att förklara det du inte tycks förstå.
- .SE har bytt affärsmodell.
- .SE Registry har inte längre slutkundsavtal.
- För de kunder som aktivt inte avtalsbekräftat med annan registrar har de fått .SE Direkt som registrar.
(vilket är fallet för dig, trots vad jag förstår det som 3 erbjudanden om detta från Crystone, som du tidigare indikerat),
- .SE Direkt skickar förnyelseavier till sina kunder.
Jag har heller inte sagt att registrarer är fattiga.
Men om ett webbhotell subventionerar sina kunders domänregistreringar med "ex antal pengar", så finns det kanske ett begränsat intresse av att lägga "ex antal pengar" på att skicka avtalserbjudanden brevledes, när det kan åstadkommas bättre per e-mail!?
Är du inte nöjd med .SE Direkt som registrar, så är ju tillvägagångssättet att byta registrar från .SE Direkt en ganska smal sak -> Logga in i domänhanteraren -> klicka på aktuell domän du vill flytta -> Klicka på generera auktoriseringskod -> kopiera koden -> ge koderna till önskad annan registrar som du vill ska sköta om dina domäner..