Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
@Maxjohan - notis bara:
.SE Direkt skickar inga "förnyelsekrav"
.SE Direkt skickar avier + påminnelser
|
Jag antar jag använder ett hårdare namn än vad som är fallet , så för att vara korrekt så menade jag.
.SE Direkt skickade mig avier + påminnelser
Men åter till frågan istället, vem medger att det finns en spricka här.
Om detta var skattebetalar pengar, då skulle det vara av skrattretande inkompetens kaliber från bisittare och ledare.
Men som Sverige har spårat ur, så blir jag aldrig förvånad.
|
Jag ser ingen "spricka"...
.SE Direkt (.SE´s registrar) skickar dig förnyelseavier på dina domännamn så att dem inte förfaller och du har möjlighet att förnya dessa (då du fram till du ev. valt annan registrar är .SE Direkts kund)..
Crystone i sin tur skickar dig e-mail med unika bekräftelselänkar för möjlighet att välja dem som registrar upprepade gånger, då du indikerat att du vill använda dem för dina domäner - men alltså behöver avtalsbekräfta relationen.
Crystone tillämpar dessutom en affärsmodell gällande domännamn, som kraftigt subventionerar kostnaden för dina domäner.
Därför har jag förstått det som att Crystone använder sig av kommunikationssätt på presumtiva kunder som så långt som möjligt är kostnadseffektiva och automatiska - eftersom Crystone går "back" på dig som domänkund, så finns inte kostnadsutrymme för ett brevutskick.