Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-28, 17:12 #4
Sylvia Sylvia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 7
Sylvia Sylvia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 7
Absolut enklast är att använda trackingfunktionen i själva AdWords. Under kampanjhanteringsfliken finns det en länk som heter Målomvandling eller nåt (conversion tracking). Klicka där och välj sedan Skapa Ny


Kalla den för vad som helst.
Välj lämpligt alternativ i listan.
Du behöver inte skriva in något värde.
välj språk
Välj säkerhetsnivå
Välj "ingen"
Klicka på spara och få kod
Lägg in koden ovanför </body> taggen på den sida man kommer till när man avslutat det du trackar.

Alltså, om det är ett köp du vill tracka så ska du lägga koden på den sida man kommer till när man gått igenom hela proceduren med att fylla i uppgifter, kort etc. Det brukar vara tack-sidan.

Varje gång någon som klickat på din AdWords-annons nu gör en beställning så kommer det att dyka upp brevid antal klick etc. På så sätt får du veta hur effektiv din kampanj är.
Sylvia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat