Citat:
Låter nästan som du äger sidan och inte jag eller att du på något sätt är inblandad i driften, och jo WN ligger helt ensam på en dedikerad server, sedan skall jag väl även lite irrirterat avslöja att du har två sakar att välja på, vara på WN eller inte, hur jag väljer att driva mina sidor är upp till mej och hur jag väljer att fördela eventuella intäkter mellan dom som hjälper till på WN är också upp till mej.
|
Det är väl ett nätverk där medlemmarna som använder det borde ha någon chans att säga till vad dom vill se och ha på "nätverket". Givetvis är du formell "ägare" men utan dina medlemmar har du inte så mycket mer än så. Och givetvis har du rätt att göra som du vill, men med den attityden låter det som du gärna kör över andra och skiter i vad folk tycker?
Citat:
|
Precis tvärt om, förstår inte, annonsörerna köper platser för att exponera sitt varumärke för en billig summa pengar.
|
Givetvis, men du anser då tydligen inte att dessa symboliska pengar räcker och blir över efter att en dedikerad server och domännamn är betalada, och därför sätter upp dessa annonser(fler annonser) Då blir det väl inte heller symboliskt längre.
Citat:
WN kommer ändras så länge förutsättningarna ändras, du kan inte jämföra WN med 200 registerade medlemmar med WN med 2000, kostnaderna och tidsbehovet ändras från dag till dag, ju mer tid det tar av oss ju mer pengar behöver det ramla in, sedan är jag av naturen intresserad av just detta, att utveckla webbsidor.
|
Vad är det för förutsättningar som ändats som gör att du måste sätta annonser före läsares enkelhet att använda forumet?
Citat:
Synd att du tycker så pga av en adsense banner, mer kan jag inte säga i mina ögon är det en petitess.
|
Det ger ju en bild av att det inte längre är artikeln i sig(inlägget) som ska vara det intressantaste, utan att reklamen får en bra plats. Jag tror att medlemmar som vill stödje WN klickar på adsense annonserna oavsett om dom ligger mitt i ett inlägg, eller längst ner knappt synligt på en sida. Ialaflal jag klickar, eftersom jag vet att det ger betalt, även om jag inte är intresserad av innehållet i dem alltid ^^
Joel