Citat:
Originally posted by rhdf@Mar 26 2009, 16:53
ok, mitt exempel haltade lite eftersom det skulle kunna ses som att alla företag var olika webbplatser, jag menade att de skulle ses som undersidor på en o samma webbplats 
om man då måste passera ett företags kontorslandskap för att hitta kartan till de andra finns det en risk för att man bara orkar med att "läsa" ett par "kontor" innan man går till grannhuset (annan webbplats)
en bra liten sida är denna
http://www.google.com/support/webmasters/b...?answer=35769#3
särskilt denna rad borde rätt många läsa 2 ggr 
Citat:
Make pages primarily for users, not for search engines. Don't deceive your users or present different content to search engines than you display to users, which is commonly referred to as "cloaking.
|
om man bygger en semantiskt "korrekt" sida med sina besökare (ja de som har puls) och dessutom ser till att man uppfyller de olika stegen i WAI så får man istort sett all on-site optimering gratis.
|
Att positionera det viktigaste innehållet med css kan ju knappast gå emot Google's riktlinjer.
Det handlar ju bara om att tala om för Google vad sidan egentligen handlar om och vad som är viktigast, precis som man använder H1, <title>, [B] o.s.v.
Citatet som du hänvisar till gäller ju bara om man visor OLIKA innehåll för Google och besökaren.
Med CSS positionering visar man exakt SAMMA ihehåll för både Google och besökaren.
Exempel:
Säg att du har en sida med 5000 rader kod. Nu ska Google spindla header, top menu, left menu etc innan de kommer fram till ditt absolut viktigaste innehåll som börjar med en H1:a på rad 3400.
Tror du att Google tycker att det innehållet på rad 3400 verkar premierat och viktigt?