Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Annonserna stör. Dom bryter flödet av det man läser och förstör användbarheten, särskilt för mig som kör på en skärm med 1024 i upplösning blir det hela väldigt konstigt. Inlägg ett, reklam, inlägg två. Skärmen bryts precis i reklamen vilket gör att man missar eventuella svar under (vilket bevisas av att jag alldeles nyss fick hoppa fram och tillbaka mellan översikten och en tråd för att förstå vart "1 svar" tog vägen.. ).
Jag tycker dessutom att forumet verkligen mister en del av sin trovärdighet när man får en annons tryck rätt upp i ansiktet. Reklam kan vara ett komplement till innehåll och det tycker jag att WNs ansvariga borde förstå och utnyttja som dom har gjort fram tills nu. Reklamen skulle med fördel kunna ligga i en högerspalt eller "ytterligare" lite längre ner. Eller tom längst upp. Det är nästan värsta tänkbara placering just nu.
1) Den tar uppmärksamhet ifrån det tråden handlar om, dvs första posten.
2) Den bryter "läsflödet".
3) Den hindrar mig och säkert många andra att snabbt se om det finns ett svar till första inlägget == jag måste scrolla i onödan. Att scrolla är det jag tycker minst om i samband med att surfa.
Jag tror inte på "bannerblindhet", det är snarare så att man lär sig att känna igen och låta bli att trycka på banners. Det vill mycket till att jag skall klicka på något som liknar en banner pga att jag ogillar reklam i största allmänhet - så tror jag att många tänker. Däremot klickar jag ibland på banners som är relevanta och som inte har "irriterat" mig.
Slutligen Thomas; du borde kanske fundera lite på din roll när du skriver saker som "Låter nästan som du äger sidan och inte jag eller att du på något sätt är inblandad i driften". Visst, det är din fulla rätt att vara envåldshärskare här och ta bort mina inlägg för att åsikten, tonen eller innehållet inte passar dig eller WNs regler. Dock så borde du som ägare/delägare/webmaster/skapare/whatever till eoob.se och sverige.org veta vikten av innehåll. Sen kan du ställa dig frågan vem som står för innehållet här på forumet.
|