Citat:
Originally posted by MrBob@Mar 25 2009, 00:39
Du menar att det är fel på inköpsstället om dina grejer går sönder!?
|
Ja och nej. Jag är själv återförsäljare och självklart så har jag ett ansvar för de produkterna som jag säljer, även om det inte är jag som tillverkat dem. Det är upp till mig som handlare att sortera ut det värsta skräpet. Är det inte fel på matbutiken om den säljer livsmedel som du blir sjuk av?
Det var dock inte det jag syftade på. Min poäng var att ALLT som jag har köpt på Netonnet har gått sönder inom några månader. Jag har köpt ca sex skrivare i mitt liv. Bara en har gått sönder (den dyraste). Den var inköpt på Netonnet. Jag har köpt tre dvd-spelare i mitt liv. Bara en har gått sönder. Den var inköpt på Netonnet. Jag har köpt tre mp3-spelare i mitt liv. Bara en har gått sönder. Den var inköpt på Netonnet.
Det kan självfallet vara ett bisarrt sammanträffande. Men har du köpt tre trasig bilar hos en bilhandlare, så vore det dumt att köpa den fjärde bilen hos samma handlare. Jag är inte mycket för konspirationsteorier, men jag kan inte låta bli att fundera över om Netonnet inte säljer "lagade" reklamationer som Sony, HP, Acer, mm vill göra sig av med en andra gång.