Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-25, 03:35 #9
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
Citat:
Originally posted by Gustav@Mar 25 2009, 02:08
Det gäller att ha en tjänst/produkt som folk efterfrågar och att ligga rätt i tiden (eller ha tur som SweCat formulerar det).

Att nå ut i media är inte svårt. Jag får samtal och mail från journalister i stort sett varje månad. Jag har aldrig skickat ut en pressrelease i hela mitt liv. Journalister skriver om sådant som är "inne". När de gör research så söker de på Google och ringer/mailar de tre första alternativen som dyker upp i träfflistan. Det hela är otroligt okomplicerat.

Vill man ha internationell uppmärksamhet så måste man naturligtvis ha en internationell tjänst. Det har jag dock själv inga erfarenheter av, men jag skulle gissa på att internationell media fungerar som här i Sverige. Med den skillnaden att det naturligtvis blir lite svårare att sticka ut ur mängden.

Det är som sagt inte särskilt svårt att nå ut till media och allmänheten. Man behöver inte vara först med en idé. Men man får inte vara sist. Det största misstaget som folk gör är att de idag försöker tjäna pengar på sådant som andra tjänade pengar på igår. Ingen är intresserad av gamla nyheter. Det gör tyvärr att det mesta på Internet blir relativt kortlivat. YouTube kanske är enormt idag, men kan lika gärna vara dött om fem år. Därför så gäller det att tillgodose ett behov som inte förändras med tiden.
Tack för alla råd jag fått.

Vad skönt för dig att det är dem som tar kontakten med dig. Om man vet att ens tjänst är av nyhetsvärde, hur tar man kontakt med dem? Via "kontakta oss" på webbsidorna till de stora tidningarna? Det ska med andra ord om tjänsten är unik och storslagen inte vara svår att gå ut i Metro och aftonbladet med det alltså?
fabianjakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat