Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-23, 18:48 #77
internetbolaget internetbolaget är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2008
internetbolaget internetbolaget är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av oskarg
Citat:
Ursprungligen postat av end
Sitter med samma problem som många här. Använde domänhanteraren för snapback.se:s domäner. Nu när det inte finns så verkar det kört.

[email protected] funkar inte, registrar är Internetbolaget - Ettnet AB
(http://www.internetbolaget.se), men de svarar inte på e-mail. Får inga bra viddar av det här systemet nu ibörjan... Har hört om historier om .com man fått låta gå ut för kunna få kontroll över dem. Känns som om .se är påväg mot samma öde...
Går det alltså inte att få ut en auktoriseringskod från Ettnet/Internetbolaget? I så fall sitter jag också lite risigt till...
Hej,

Jag sprang över denna tråden och tänkte fylla i vissa frågetecken som officiell front för Internetbolaget här på WN.

Domännamn som ligger under oss som Registrar kan man tyvärr inte göra ändringar på eller begära ut transfer koder till i en kontrollpanel, än. Vi håller på att kolla på olika lösningar på detta i nuläget. Men just nu måste man kontakta oss för att få ändringar gjorda.

end, ditt första mail mottog vi 2009-03-18 15:08, vilket inte är så pass lång tid tillbaka. Räknat i antalet arbetsdagar. Tyvärr har det varit lite mycket att göra för oss före, under och efter .SE övergången. Vi är dessutom väldigt noggranna att vi lämnar ut transfer koderna till en korrekt innehavare, det sker inte per automatik hos oss som sagt. Vi ber självklart om ursäkt att detta har drabbat svarstiden!

end kommer också få ett mailsvar från mig inom kort där jag förklarar detta. Så snart jag fått bekräftat vilken e-postadress som står som kontakt-epostadress på domännamnet kommer det skickas ut en transfer kod dit.

Det kommer framöver att gå betydligt fortare att få ut sin transferkod/auktoriseringskod. Vi brukar normalt svara samma dag på alla inkommande supportmail och det är en nivå vi kommer jobba oss tillbaka till nu när det har lugnat ner sig.

Mvh, Rikard
Internetbolaget / Ettnet AB
internetbolaget är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat