Visa ett inlägg
Oläst 2003-09-12, 18:59 #3
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
Pikkenixx -> Tack för alla svar, det uppskattas!

Det jag läste om moms gjorde jag på : RSV Införelsemoms. Importmoms kanske är något annat än det jag tänkte på...

Angående det lilla sortimentet jag funderade på så kommer jag bara ta in större titlar som jag vet kommer att sälja och då försöka hålla ett bra pris på dessa. Jag kommer då relativt snabbt upptäcka om det funkar eller inte, eventuellt så ska kunder kunna önska vilka filmer de skulle vilja att jag tar in i framtiden, på så sätt ha ett litet men dock bra sortiment som passar den "större massan". Jag har sett en del butiker som har lång leveranstid men då inte håller något direkt eget lager utan gör någon beställning då och då när de fått in ett antal ordrar, detta vore ju en idé. Jag hade dock tänkt ha ett litet lager för att kunderna just ska slippa den tid det tar att beställa från utlandet.

Som privatperson har jag skickat filmer med två frimärken, dvs. 11:- per film. Dock så är detta på gränsen, en film med fodral ligger på lite drygt 100g, dvs. 22:- i porto. Som företag bör man kanske vara lite mer ordentlig och väga sina paket innan man skickar så man inte har på för lite porto?
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat