Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-21, 13:06 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag upplever samma problem med d esvar man får från skatteverket, det är de mest oerfarna juristerna eller ekonomerna som hamnar i kundtjänsten och därför är det bättre att skicka mail med sina frågor.

Om du maila så ger du oerfarna personer möjlighet att kolla med en kollega utan att de verkar okunniga utåt, det är lite psykologii detta.

Det brukar dessutom vara betydligt mer erfarna som svarar på mailen, det blir helt enkelt mindre fel när de tvingas lämna skriftliga svar.

Dessutom har du dokumentation på vad de informerat om.

Nackdelen kan vara som jag upplevt att de skickar med en harang med hänvisningar till rå lagtext. Men då får man helt enkelt skriva tillbaks i ett nytt mail och be dem beskriva tydligare på ren svenska för att man inte är jurist och inte vill ha en juridisk text skickad.

Till slut så kan man få ett svar som funkar att använda sig av. Men de svar man får på telefon är inte vatten värda. Du kan få helt galen info och du har normlat inga möjligheter att hävda att du följt skatteverkets råd. De ger inga råd, de informerar enbart på direkta och specifika frågor.

Fördelen är att du via mail kan bombardera skatteverket med dina synnerligen detaljerade frågor.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat