Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-20, 10:01 #9
ledstrom ledstrom är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
ledstrom ledstrom är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Roligt och läsa!

När jag var 14 så startade jag och kompisen en internet sida där vi sålde så kallade IRC-BNC, dvs en proxy server som man anslut genom innan man kom ut på IRC. Det var en rolig grej och det rullade in någon tusen lapp per månad, sen skaffade vi telefonbetalning till det och vips så blev det en tusen lapp per dag och sedan för att hantera transaktionsflödet så hjälpte min pappa mig och sätta upp ett AB.

Sen så sålde vi den här verksamheten för en struntsumma men AB ligget kvar och är idag skrivet på mig och just nu försöker vi flera andra idér. Jag är idag 19 år så bolaget fyller 5 år i år. Vi har även gjort en uppsjö utav sidor till företag ocskå.

Men som jag känner nu skulle jag aldrig i världen tänka mig att söka jobb, jag älskar så som jag har det, men det kräver disciplin. Jag tog alltså studenten förra året och tänkte att jag skulle satsa hel hjärtat på det här. Men det är det återkommande att man aldrig riktigt vet hur mycket man kan jobba in nästa månad, men kontra det som många av mina vänner gör när dom söker jobb så är inte det så bra jobb man får som 19 åring utan arbetslivserfarenhet. Sedan ser jag det här som en utbildning också det jag lär mig genom att vara egen skulle inte en utbildning i världen ge.

Så känner jag ;-)
ledstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat