Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-20, 08:32 #7
EternalSunshines avatar
EternalSunshine EternalSunshine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
EternalSunshine EternalSunshine är inte uppkopplad
Medlem
EternalSunshines avatar

Reg.datum: Nov 2008
Inspirerade.

För min del så har jag alltid haft galna idéer, kommer ihåg dagen då jag skruvade isär leksaksbilen, tog ut den lilla motorn, satte på några koppartrådar och fick den att snurra med ett batteri. Dagen efter ville jag få den att snurra "snabbare" så jag stoppade in trådarna i EL-uttaget hehe!

Det har hänt mycket sen dess, händelser och situationer som omformat min syn på omvärlden och lärt mig att använda min vilja och intelligens på rätt sätt.
Under mina 25 år så har jag varit med om två krig, varit på resande fot ett bra tag, lärt mig tre extra språk & slutfört en ingenjörsutbildning samtidigt som jag hade ett eget där jag jobbade 8 timmar per dag, gick inte i vinst men slapp CSN lån iaf.
Idag finns det företaget inte kvar, men är i startfasen för ett nytt, samtidigt som jag har ett underbart utvecklande heltidsarbete. Arbetsnarkoman, men på ett hälsosamt sätt =)

Varför sträva så mycket?
För att jag kan, har börjat inse att alla är inte likadana. Folk orkar/vill inte sträva. Få tänker logiskt, och de som gör det vågar knappast ta några beslut för att förverkliga sina drömmar.

Detta är bara början vänner, har en lång väg att gå.

Lev i nuet. Blicka framåt. Livet är vad du gör det till.
EternalSunshine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat