Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-10, 11:08 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Haghjoo@Nov 10 2004, 03:36
Jag upplever inte reklamen alls som jobbig! Tycker den ger ideer istället .. på vad man kan göra!
Är kanske bara jag som drar paraleller till Expressen och Aftonbladet som bakar in flash-banners som låter och rör på sig om man råkar föra muspekaren över. Även om de här bannersen är relativt OK så känns det lite olustigt att det är åt det hållet utvecklingen ska styras även här på WN.

Men visst, ligger väl ett vinstintresse i det hela och jag antar att de åtminstone vill utvärdera hur stor skillnad det gör intäktsmässigt att baka in bannern på det här sättet i jämförelse med att ha den längst ner. Börjar man göra WN till en kassako så borde väl hela konceptet kommersialiseras, moderatorer med lön, skribenter som får ersättning för inlägg osvosv... Är ju trots allt vi användare som gör WN.

Att det också, som nämnts tidigare, sagts av WN-ägarna inte skulle finnas någon ekonomisk vinst på WN är ju också något som man ställer sig tveksam till iomed en sån här förändring. Tendensen går ju endast åt ett håll...

Från början var det ju som sagt helt reklamfritt, sedan kom den lilla 150x40-bannern uppe till höger, därefter kom Google Adsense annonsen längst ner i inläggen, nu flyttas Google Adsense annonsen upp bland inläggen.. vad är nästa steg? Nyhetsbrev (läs SPAM-utskick) till alla medlemmar? "SMS:a in" 30kr för att få bli medlem? Näe, känns som WN går mot en utveckling som inte är nyttigt för ett forum där professionella inom branschen ska diskutera... Hur skulle det se ut om det var reklamavbrott under riksdagens och regeringens möten?