Citat:
Originally posted by kw_wasabi+Mar 19 2009+ 03:14--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (kw_wasabi+Mar 19 2009 @ 03:14)Först och främst bör nog den här tråden flyttas till "Serversidans teknologier".
Jag har nog aldrig sett en ASP-blogg vad jag kan minnas. Det känns som att PHP har monopol på det området 
Om man har tiden och kunskapen kan man ju koda en egen blogg med kontrollpanel i ASP. Men det är enklare om det går att flytta domänen till en UNIX/Linux-server och köra gamla hederliga Wordpress. [/b]
|
Visst finns det en del, men de jag hittat finns inte på Svenska. Jag satte t.ex. upp Forest Blog då den har många snygga fan-themes, men det var så jädrans mycket att översätta så jag gav upp tills vidare.
Citat:
Originally posted by Dudde@
Vad behöver du för funktioner? Några speciella?
|
Grundläggande funktioner med vissa förbehåll. Hyfsat enkelt att styla om, så den matchar huvudsajten - gärna tillgång till en del färdiga themes/templates - Svenska - En del plugins ska finnas, framförallt galleri är bra - ENKELT att hantera då de som ska uppdatera den har begränsade kunskaper 
<!--QuoteBegin--dP79
DasBlog anses nog av många vara den bästa bloggen till .NET som är open source. Finns översatt till svenska.http://www.dasblog.info/[/quote]
Tack. Skall absolut ta ner den här och testa. Har inte sett den innan.