Citat:
Ursprungligen postat av ric
Citat:
Ursprungligen postat av esset
|
Visst är sidan lik, men...
Inte för att jag försvarar sidan eller tar ställning men några av de saker du jämför med tycker jag är svårt att räkna som plagiat. Som att ha en loggo till vänster, en meny med flikar, sidinformation under menyn till vänster, en loginruta till höger, information om varför man ska bli medlem under den, och en ruta om man glömt lösenord är knappast plagiat eller något som lunarstorm kommit på.
En mycket vanlig förekommande sidstruktur:
Massor av sidor bygger på en liknande struktur, t.o.m. min egen sida använder den strukturen.
|
Håller med fullt ut.
Att detta skulle handla om någon som helst, så kallad, "ripp" är det knappast frågan om. Om detta skulle klassas som en ripp, så skulle exempelvis "google" också vara en ripp av "den-som-nu-uppfann-sökmotorn" osv. Alla dagens hemsidor skulle vara en ripp av någonting.
EDIT: esset, du hann före med "sökmotorsnacket"
Och knappast är det LunarStorm som var först med denna layout på en community. Att LunarStorm var först med att lansera en commnity (med det utbudet) kanske är sant, men ripp? Knappast...
Att tycka och tänka angående deras val av affärsidé mm. tål ju att diskuteras, men ingen kan antyda något om "rätt" eller "fel" i detta fallet. Däremot tycker jag att det är barnsligt av er att kalla detta en ripp. Ta och se er om på nätet så kommer ni ha fullt upp med att anklaga "alla" för att ha rippat.