Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-18, 18:22 #15
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by coredev@Mar 18 2009, 09:26

Att inte kunna diskutera t.ex. pengar första dagen, som Gustav föreslår, är enligt mig helt tokigt. Man måste våga ta en diskussion med en (blivande) anställd, och allt måste faktiskt gå att diskutera. Om man som arbetsgivare inte vågar ta dessa diskussioner så misstänker jag starkt att detta leder till förlorad kompetens och förlorade ideer.
Skitsnack. Skriver du av erfarenhet som arbetsgivare nu, eller skriver du bara? Det har ingenting med mod att göra. Det har med attityd att göra.

Låter jag två personer provjobba och den ena inleder konversationen med "jäklar vad kul att vara här!" och den andra med "vad får jag betalt för att vara här?" så är sannolikheten stor att jag anställer den första, även om han gör ett lite sämre jobb än den andra. Och det har ingenting med feghet eller snålhet att göra. Motiven är så uppenbara att jag inte ens orkar förklara varför.

Ledsen att tråden kanske gick offtopic nu. Jag blev bara så irriterad över att coredev verkar tro att frågan om ersättning för ett provjobb har med mod att göra.

joelvuo - Något som däremot borde vara klart redan innan du gör provjobbet, är vad du kommer att få för lön om du gör ett tillfredsställande provjobb och du faktiskt får en anställning. Annars vet du ju inte ens vad det är för tjänst du söker.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat