Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-17, 19:32 #5
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by SEOgeek@Mar 7 2009, 11:08
Jag vet inte om jag är blind, men jag kan inte hitta detta nånstans.
Känns som Google vill hålla det hemligt.

Här är min biff:

Jag får trafik via Adwords.
Jag betalar för "bil" (bred sökning).
Jag ser via tredjeparts statistik (manuellt) att en besökare via Adwords sökte egentligen på "grön bil".
Men i Analytics (Paid traffic) och i Adwords stå det bara "bil".

Går det att se på nåt sätt?
Eller måste man koda sin egen spårning och koppla ihop den med Adwords landing page?
Du kan ju installera deras omvandlingsspårning på din landningssida så ser du redan i rapportcentret i Adwords hela kedjan om du vill ha samma kontoinställningar som idag.

Om du vill att allt skall gå att mäta via ditt analytics oavsett landningssida så får du hårdknacka lite med att bryta ut alla sökorden i alla kombinationer och ta exakt matchning.

PS du kan ju titta i just sökfrågansrapporten vilka ord din marknad använder och därefter knacka annonsgrupperna.

Lycka till.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat