Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
|
Några tips...
Använd så många olika betalningsalternativ som möjligt i din butik. Tycker att faktura och kreditkort ska vara standard oavsett land. Sen kan man erbjuda flera i de länder där man har störst volymer.
Skickar du till Norge ska du använda dig av brev eller postpaket. Tullhanteringen är nämnligen inräknat i de priserna. Skickar du med MyPack måste man betala en tullavgift per försändelse vilket blir oerhört dyrt.
Märker du att du får stora volymer på Norge kan du börja skicka med MyPack. Du skickar då alla försändelser ihop och får då endast betala en tullavgift på alla. Dock kräver detta särskida åtgärder.
När det gäller kundtjänst fungerar det utmärkt med svenska och engelska men även där kan du bygga ut med fler språk om volymerna blir större och kundtjänstärendena fler.
Lycka till!
|