|
Administratör
|
|
Reg.datum: May 2003
|
|
Administratör
Reg.datum: May 2003
|
Trafik är allt! FL-Net har trafik och då kan man slå sig in på alla marknader som finns, att dom valt just denna marknaden är för mej konstigt men det är iofs mycket som är konstigt för mej.
Att detta projekt och LS är lika som 2 lamm förvånar mej inte, det är ju just det som varit FL-Net's affärside historiskt, kolla vad som går bra på nätet, gör en exakt kopia och driv dit trafik, håva in pengar, att det sedan möjligen bedöms som moraliskt fel att rippa ideer och design på webmasterboards likt detta är ju en sak, dock är det förmodligen nåt man skakar av sig ganska lätt när pengarna fylls i plånboken.
Att dom kan ta en marknadsandel är jag säker på, om dom kan omsätta marknadandelen i pengar får framtiden utvisa, jag ser risken i att det blir mycket jobb för lite pengar snarare än tvärt om, och det är ju mycket pengar för lite jobb man drömmer om och jag vet inte om det funkar med minderåriga som kunder.
Det har alltid funnits företag som lever på en bra säljorganisation snarare än bra produkter, i mina ögon är FL-Net ett av dem företagen, all heder åt dom för det.
Som Steve Jobs sa till Bill Gates när han insåg att han blivit lurad "Vårt operativsystem är i alla fall bättre" Bill Gates svarade då "Det spelar ingen roll nu".
Thomas
|