|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
@ingo (och andra) - Nej ADSLen har gått igång. Hindren som försvårar är däremot fler än ett:
För dina 3 domäner Ingo, så skickade jag in ägarbytena till Nunames tillsammans den 22/2, men av dessa så ser jag bara att domänen som börjar på "B" är ägarbytt
(som jag skrivit tidigare så verkar Nunames behandla ägarbytena stötvis, men då jag inte ser det som rimligt att så många släpar så länge, så har jag bett om besked för dina domäner som börjar på "A" och "P" för ett par dagar sedan (vid ditt tidigare mail)
- men har inte velat återkoppla till dig förrän jag har ett konkret besked att ge dig om hur status är för dessa.
Kunder som valt Binero kommer att behöva välja Loopia - dvs tvingade - pga att Binero i början av december meddelade att de då veckan efter skulle acceptera transfers av .nu-domäner, vilket inte skedde, jag fick sedan samma besked för 5 veckor sedan att detta skulle vara löst veckan efter. Jag ringde sedan för en vecka sedan och sökte Anders för att få ett konkret statusbesked och lämnade utförlig problembild och att det var ett större antal kunder som sitter och dinglar och besked om att Anders skulle ringa upp asap.
Anders har fortfarande inte gjort något försök..så nu kommer jag att gå ut till dessa kunder och begära att de istället lägger sig hos Loopia.
I förra veckan stängde jag ner för betalning för de vinnare som inte hört av sig ännu ( det har gått en månad sedan sista auktionen slutade och vinnar/betalningsmail + påminnelse har gått ut, det finns nu några enstaka som inkom med betalning sent + ett par enstaka som begärt betalning mot faktura som inte är i fas ännu) men annars så kommer jag inte att jaga vinnare mer utan kommer nu att göra avslut på allt.
Orsaken är att jag även har en tidsfrist på min kant, så jag har bla idag tagit ledigt från .SE för att göra så rent hus jag hinner idag.
Jag kommer inte heller att "hinna med" att köra en "gratisvända" för de domäner som jag lyfte bort från auktionen i förtid - utan de som "blev kvar" kommer aktivt att sägas upp.
Ev. kommer jag att publicera en lista över dessa så att den som önskar ser när de frisläpps..om intresse finns.
|