Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Det ni säger e sant, men jag har ju inte ngt jag brinner för.
Utan jag har några mål...
1. Ha en bra sida med trevliga medlemmar
2. Tjäna en del på sidan så man gott kan roa sig lite smått och gott..
3. Erbjuda kunderna/medlemmarna ngt bra, dvs inte skit saker och lura dom som andra sidor gör =)
|
Det du beskriver kan generaliseras till
1. Skapa en verksamhet med nöjda kunder
2. Kunna plocka ut en god vinst ur verksamheten för att kunna leva mer än hyggligt
3. Inte använda sig av illegala metoder, t ex syssla med bedrägeri
Hade du uteslutit punkt 3 hade resonemanget kunnat vara logiskt.
Det du nu beskriver är att bygga upp en lönsam affärsverksamhet. Inte allt för svårt, om vi bortser från alla de miljontals människor som råkar ha samma möjlighet som du att bygga upp samma verksamhet. Lite försimplat är problemet att du måste vara bättre än dem för att kunna tjäna mer än dem. Det är den hårda verkligheten du möter när du som egen företagare försöker slå dig ut på marknaden.
Det är därför det tar tid och energi. Det är inte alltid ett bekvämt sätt att tjäna pengar för den som inte orkar söka jobb. Av den anledningen är kanske inte snabba pengar den mest eftersträvansvärda av drivkrafter.
Min drivkraft är exempelvis alla utmaningar. Någon slags hatkärlek till stress och att kunna påverka. Av den anledningen klarar jag mig på en "på tok för låg lön" enligt vissa.
Men det är klart att det finns en chans till kompensation i det långa loppet.
Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73
1. Välj en nisch som är intressant för dig
2. Lär dig ALLT om den nischen. Kartlägg och analysera konkurrenterna, undersök marknaden och identifiera dina kunder.
3. Skapa något som är bättre än allt annat som finns på din marknad, på som minst ett avgörande/betydande sätt.
4. Se till att du tillgodoser ett verkligt behov eller löser någons problem med din tjänst.
5. Upprepa från steg 2 och förbättra din tjänst.
|
Mephisto skrev en lysande guide. Se bara till att du räknar in ekonomin i det hela. Det är ytterligare en dimension att tänka på. Misstaget att lägga ner mer resurser på steg 2-4 än vad intäkterna sedan kan kompensera för är inte allt för ovanligt.