Okej lite överdrivet är det nog, men man ska vara uppmärksam. Vad gör man om kunderna börjar klaga? Ska man banna dom? Jag har sätt både svenska och utländska forum som har lagt ner eller infört restriktioner för sina användare. Forum har en så stark påverkan både till det positiva och det negativa så visst kan ett företag sänkas lika gärna som tvärtom. Störst påverkan när det gäller reklam är ett inlägg på ett forum eller i en blogg.
Ett dött forum innebär att ditt företag ser lika dött ut, vem vill handla på ett ställe som ingen gör inlägg på.
Ett negativ inlägg som du tar bort kan ju resultera i att kunden sprider ut negativitet i andra forum. Och har du kvar det så ger det samma effekt.
Ett forum gör att du kan sudda ut gränsen mellan kund och ägare och det kan resulterara i att spänningen/respekten mellan dig och kunden försvinner som kan resultera i att kunden söker sig till nått annat ställe. En inbjudan till din bästa kompis att bo hos dig kan resultera i att man blir ovänner för resten av livet. ett vanligt senarium
Obs! jag är inte alls negativ till ett forum kommer att själv använda mig av ett supportforum, men dom negativa bitarna måste sorteras ut, det positiva kommer ju automatiskt
Och att ha ett företag som fungerar måste man tänka ut en plan/regler än mera då det finns så mycket att förlora på kort tid, mendans det positiva tar mycket längre tid...