Visa ett inlägg
Oläst 2003-09-12, 16:41 #2
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Då detta är min branch så ska jag försöka svara på dina frågor, dock har jag inte svar på allt - men vem har det?

1. Detta är svårt att kolla då en film som kanske inte finns som svensk utgåva har utgått ur sortimentet men rättigheterna innehas fortfarande av något bolag. Dessa titlar är svåra (näst intill omöjliga) att hitta information om.
Generellt sett så använder sig bolagen oftast av samma distributör vid alla sina titlar så forska lite i vilka som distribuerar vilka, och gäller det endast import av 20-tal filmer så är det inte så svårt att ringa och fråga.

2. Dra bort momsen låter skummt.. Detta har vi aldrig hört något om och det gör vi inte - du är säker på att de inte menar att du får tillbaka momspengarna efter ca. 30 dagar efter såld produkt?

3. Kostar frakt för dig att skicka iväg filmerna, kunden betalar sen 38 kronor extra när han/hon hämtar ut paketet. Är alltså ingen extra kostnad för dig.

4. Ska du öppna en butik ut mot privatpersoner så är min erfarenhet att det inte räcker med 10-20 artiklar. Vi (DVD Arena) har ett hundratal importerade filmer från UK och just nu lägger jag in ca. 400 importerade asiatiska filmer.

DOCK, har du ett fåtal unika titlar som säljer så tror jag att du ska satsapå grossistverksamhet, rikta dig mot butikerna och sälj dina filmer till dem isåfall. Det tror jag du vinner på isåfall.

Har du fler frågor eller bestämmer dig för grossistverksamhet så PM:a eller maila mig istället då jag inte vill ta för mycket här.
pikkenix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat