Citat:
Originally posted by MrWize@Mar 13 2009, 04:05
Seriöst eller inte? Vem avgör det? Du som utomstående eller kunderna som får resultat?
/Patrik Berggren
|
Citat från
IDG
Torbjörn Lindström, chef för nya medier på Sundsvalls Tidning, berättar att de tidigare använt seo från Hermesius Publications. På bara några månader mer än fördubblades tidningens besökare, från 40 000 till 100 000 läsare per vecka.
Sedan kom straffet från Google. En blockering från sökmotorn gjorde att trafiken minskade rejält. Idag anlitar inte Sundsvalls Tidning något seo-företag.
– Ett förbannat ofog, säger Joakim Jardenberg.
Han säger att Google är duktigt på att genomskåda seo-företagens bluffar. Och straffet är stenhårt – fritt fall nedåt genom resultatlistan. I värsta fall blir kundens webbplats helt uteslutet från sökresultat.
Det jag menar är att det inte är seriöst att sälja en SEO-tjänst för tiotusentals kronor, som sen kan innebära katastrof i stället.
Tror du SEO företagen talar om att de länkarna de skapar på sina egna spam-blogg-nätverk i princip kan innebära en katastrof för kunden efter ett tag?
Det funkar säkert fint ett tag tills de fått betalt av kunden, men tar de ansvar för de negativa effekterna det kan ha i stället?