Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-12, 16:53 #24
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Ett stort problem med modellen för avtalsbekräftelsen har varit att ombudet inte med automatik vetat när en domän bytt ägare tidigare (ett problem som löses av den nya affärsmodellen). Vi på Levonline fick också med några domäner som vi absolut inte skulle ha, på grund av att domänen fanns kvar på fel ägare i våra system och våra kunder har bekräftat att de varit ägare till dessa domäner.

Det är svårt att kontrollera också eftersom det i vårt fall var en försvinnande liten del av domänerna och de fångades inte upp av våra stickprov.

Det bästa, tror jag, är att se fördelarna med den nya affärsmodellen (.SE:s monopol på support försvinner, en enda kontakt för allt rörande ens webbvistelse etc) och se detta som ett misstag i vårt (IIS:s och registrarernas) gemensamma arbete. Världen går inte under av detta - rent tekniskt fungerar alla sajter fortfarande och det går att rätta till genom att göra en transfer.

Om du hamnat hos fel registrar gör du så här för att byta:
1. Ta kontakt med den registrar du hamnat hos och förklara att du hamnat fel. Be om en auktoriseringskod (authcode).
2. Ta kontakt med den registrar du skulle varit hos och ge dem din authcode så kan de transferera/flytta domänen.

Angående att alla domäner fått nya kontakt-ID:n så beror det på att det var så vi registrarer fick domänerna från IIS med unika, nygenererade kontakt-ID:n. Inte en enda kontakt hade mer än en domän efter övergångshelgen i vårt system. Lite rörigt, men det ska inte vara något du som domänägare behöver tänka så mycket på.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat