Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-12, 08:20 #20
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Detta ar ingen gammal historia utan hande precis nu under inforandet av IIS nya modell. Jag orkar dock inte med att forsoka overtyga dig om saken eftersom jag sett hur diskussioner med dig har urartat i tidigare tradar . Det ar OK om du inte tror pa det hela. Nagra fortydliganden till ovriga intresserade dock

1) Agarbyte har inget med denna historia att gora
2) Det ar mkt vanligt att domaner finns kvar i gamla agarens konto hos registrarer. Den som snappat mycket domaner och sen forsokt lagga till dem i sitt eget Loopiakonto stoter pa detta problem valdigt ofta.
3) Vart fall galler domanen steroid.se som registerades av oss 2007-05-09
Innan vi kopte den hade den dock haft en annan agare hos domeneshop.no
Under hela tiden fran 2007-05-09 och framat har sen domanen legat kvar i denna gamla agares konto. Detta ar dock inte alls ovanligt och hander som sagt mycket ofta. Det har ju ingen praktisk betydelse eftersom vi har haft full access till domanen via IIS osv.
4) Problemet uppkommer alltsa med IIS nya affarsmodell. Domaneshop slarvar och skickar in till IIS att de ska overta ALLA .se domaner som hor till detta konto.
5) IIS har ingen kontroll utan godkanner direkt
6) Nar vi forsoker flytta domanen tillsammans med vara ovriga domaner nekas det eftersom "vi" redan valt en annan registrar
7) UPPREPADE forfragningar hos IIS via mail mots endast av att det ar vart problem och att vi maste kontakta denna registrar vi aldrig hort talas om och reda ut det hela.
8) Sa lange man marker att en doman inte ar dar den borde vara kan man ju gora nagot at det men for dem som har manga domaner eller domaner hos flera olika registrarer ar det ju mycket latt att missa detta.
9) OM man inte marker detta sa kommer ju man sen inte att fa nagra paminnelser av registraren da domanen pa vag att lopa ut eftersom registraren kommer att maila kontaktmailen i KONTOT ej for domanen.

OK, tydligare an sa kan jag inte vara sa jag ger mig dar.

Ska tillaggas att Domaneshop efter ett tag insag problemet och hjalpte till att losa det. IIS gav daremot ingen hjalp alls.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat