Citat:
Ursprungligen postat av Lando
Ingen som använder facebook alltså?
|
Det finns säkerligen en och annan som hört talas om facebook här men det betyder inte att deras lösning är den bästa - ärligt talat är det väl stor risk för att facebook är ett kaka-på-kaka-bygge som egentligen inte är så genomtänkt även om det för det mesta fungerar bra och ser fint ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Lando
Enda lösningen på mitt problem är om man har en JS-loop som ständigt kollar om # har förändrats men min fråga var.
…
Som jag sa kan man ju ha en loop som kollar varje sek eller något men det är ganska opraktiskt.
|
Vad som finns i form av events är onunload om du lämnar sidan. Men det känner du säkert till.
1. Det känns ganska mycket som du har en strukturmiss i din kod. Förändringen av url:en måste ju uppstå någonstans, t.ex. genom ett klick på någonting och då är det en onclick där (eller ett onclick på hela dokumentet som bubblar om du så vill) som bör ta hand om händelsen. Jag kan inte tänka mig att du försöker kolla om användaren faktisk skriver in någonting i adressfältet (dvs. onUrlChange) och för detta finns det av naturliga skäl ingen event.
2. Om du menar att facebook löst detta på ett bra sätt så är väl bästa lösningen att titta vidare där.
3. Din applikation bör väl kunna fungera även utan javaskript (jag ser inte hur det kan fungera med den metoden du beskriver). Eller vill du undvika detta?
4. Du använder en metod som avviker från vad andra föreslagit här eller det som brukar vara det vedertagna sättet att lösa dessa problem - är du säker på att du är inne på rätt väg (att köra ett evigt loopande bara för att kontroller om något förändrats känns lite föråldrat eller underligt nuförtiden).