Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-09, 01:00 #43
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av eg0master
Citat:
Originally posted by -Sleepwalker@Nov 6 2004, 14:06
Citat:
Ursprungligen postat av eg0master
Oavsett design, är inte tiden det tog att göra det som är det intressanta? Sidan kan ju vara hur ful som helst (inte för att denna är det), men tog det två månader att göra så kostar det därefter...

Hur lång tid tog det?
Tog faktiskt 2 månader. Men inte i ren arbetskraft. Utan jag vara bara lite lat och orkade inte
slutföra arbetet. Om jag skulle gjort allt i en s.k "hit n run" så skulle det väl tagit 2½-3 arbetsdagar.
Kanske vissa kan tycka är lite lång tid, men jag är lite petig av mig med saker och håller
gärna på att testa & pula med färger/former fram och tillbaka...

Hur lång kalendertid det tog är ointressant. det är ju den faktiska tiden som räknas. I min öron låter 10kkr lite lågt för 3 dagars jobb. Det är ju bara drygt 400kr/h.
Å andra sidan är kanske det vad en designer kostar... Jag designar ju inte utan gör ju funktionalitet i första hand...

ang. Firefox är jag av åsikten att en sajt ska funka med alla (stora)webläsare. Det behöver inte vara snyggt i alla, men det bör funka i alla fall. Och det borde ingått i priset anser jag. Sådana saker bör man ta hänsyn till. Men visst. om kunden accepterar att man bara stödjer en browser för att få en garanterat snygg sida så är det ok, om man avtalar om det i förväg.
Varför inte hyra in duktiga Indiska kodare som jobbar 6 dagar i veckan, 8 timmar om dagen, för mindre än 10 000 / månad?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat