Citat:
Ursprungligen postat av inpbox
haha, det dær ær ett pyramidspel utandess like och du førsøker sælja på någon stakars jævel det før 30.000 ? Fy skæms
|
Det där var ett rätt ogrundad inlägg. Visst marknadsförs produkten som ett MLM koncept men det är rätt ointressant om man inte vill hålla på och försöka "värva" massa folk. Personligen är jag alldeles för bekväm för att springa runt och försöka övertala folk att bli återförsäljare och hamna "under mig" i hierarkin. Men det stämmer, många som vill ha "snabba pengar", guld & gröna skogar arbetar på detta vis.
Den här tråden handlar inte om hur andra arbetar med konceptet utan om en försäljning. Det som säljs är alltså en sajt som dragit in helt ok pengar under en relativt kort tid. Denna vecka ligger försäljningssiffran just nu på 6,000kr och det är bara tisdag än så länge
Jag såg också en annan kommentar här värd att besvara och det är följande:
Citat:
Originally posted by -xpower@Mar 9 2009, 19:45
Du kanske skulle tala om för eventuell köpare att du annonsera på blocket.se tradera.se.
Men även att du är med i affiliator.com (Är det gratis att vara annonsör medlem där?) och ge 100:- för varje såld produkt.
Så hur mycket har du betalt till blocket, affiliator och kanske andra sidor? Det är nog en intressant siffra också.
|
Affiliator - jag körde en testperiod där och avslutade samarbetet pga att det inte genererade ett skit rent ut sagt jämfört med vad som utlovats. Ett sälj lyckades de faktiskt leverera och det kostade mig 100 spänn i provis..
Blocket - 20 spänn för en annons.
Tradera - har aldrig marknadsfört sajten här... stort frågetecken kring detta men det behöver vi inte spinna vidare på.
Google - Möjligen körde jag adwords några veckor men inga stora pengar handlar det om totalt. Kanske ett par hundra kronor.
Citat:
Ursprungligen postat av inpbox
Om han då bara har tjænat 60.000 så ær det ju en oerhørt dålig verksamhet som måste ligga mycket minus.
|
Om du har en sajt som under en kort tid genererat över 60 papp utan nämnvärd marknadsföring så köper jag den direkt från dig för 30 papp
Jag vill också påpeka att budet STARTAR på 30,000kr.
Jag ber om ursäkt om jag varit otydlig i mitt första inlägg men hoppas att jag lyckats kasta lite ljus över saker o ting här.