Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-10, 01:06 #12
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Själv hade jag en kund som var helt tokig över en påminnelseavgift på 50 kr när hon inte hade betalat fakturan. Hon skrev att hon hade läst villkoren med att hon inte i sin vildaste fantasi hade kunnat tro att det faktiskt bara var 14 dagar kredittid. Hon undrade om vi trodde att hon hade en heltidsanställd ekonom, eller hur vi kunde tro att hon skulle ha möjlighet att betala en faktura mitt i veckan. Hon menade att vi inte fick sälja till privatpersoner med endast 14 dagars kredittid (hon var alltså privatperson).

Jag svarade att det var tråkigt, men att vi skulle vara tvungna att avstå henne som kund i framtiden och att hon skulle betala fakturan innan den gick till inkasso.

Har man problem att betala en faktura på 14 dagar så får man väl ta påminnelseavgiften på 50 kr. Svårare än så behöver det inte vara.

Vissa människor vill man inte ha som kund. Jag har varit i situationer då jag gått med på idiotiska krav från kundens sida och det brukar normalt bara eskalera och bli värre och värre. Tillslut sitter man med en massa kostnader och en kund som fortfarande är sur över ingenting.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat