Citat:
Originally posted by THL@Mar 9 2009, 14:48
Tjena.
Fick detta idag från en kund som köpt takbox mot faktura via Kreditor:
Citat:
Hej
Vi på S*****c AB accepterar endast 30 dagar netto, vi accepterar heller inga faktureringsavgifter och ber Er därför att flytta fram betalningsdatumet samt dra av avg. på Era fakturor.
Ändra också Er fakturaadress till:
S*******C AB
Box 965
123 45 Ankeborg
Var vänlig kreditera Er faktura 4 **** **** 9667 1979 med kundnr 5562****05 och sänd oss en ny debetfaktura med rätta uppgifter.
Är tacksam om ni ändrar detta i erat system och återkommer med bekräftelse.
|
Mina TYDLIGA villkor under fliken Köpvillkor:
Citat:
Betala mot 14-dagars faktura
Du får hem en faktura till din adress och betalar den inom 14 dagar.
Vi använder oss utav Kreditors Fakturera mig, läs mer om villkoren direkt på deras hemsida www.faktureramig.se
Faktureringsavgift 29 kr tillkommer.
|
Den anställde (ägaren?) har även så såklart bekräftat beställningen med alla uppgifter inkl. faktureringsavgift mitt framför näsan genom att klicka på Bekräfta beställning.
Jag kommer att köra stenhårt i detta fall, undrar bara hur ni skulle gjort.
Kunden är med största sannolikhet inte återkommande oavsett hur jag agerar.
/Thomas THL
|
Jag skulle papeka avtallet och saga att dom har godkant det samt fyllt i addressen sjalv, skulle ocksa saga att tyvar sa kan du inte gora nagot med denna faktura men eftersom du forstar att dom har missuppfattat avtalet osv sa erbjuder du X% rabbat vid nasta bestallning.. (eftersom du inte ser dom som aterkommande kund sa skadar det inte att forsoka fa tbx dom har men se till att du far in alla dina utgifter.)