Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-09, 20:47 #5
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by Tez@Mar 9 2009, 21:32
Kreditor ändrar ju ibland förfallodatum om kunderna själva kontaktar dem och snällt ber om det. Åtminstone är det intrycket jag har fått. Och 29 kr kanske du kan bjuda på? Problemet är väl att kunden vill ha en helt ny faktura.
Vi hade en kund som blev upprörd av ungefär samma anledning, och vi var tillmötesgående - ändrade datumet samt strök fakturaavgiften. Efter att först ha skickat flera arga mail blev kunden sedan jättenöjd och sa att hon skulle rekommendera oss till sina bekanta.
Mitt råd är att om möjligt försöka lösa det, om det inte innebär en jätteförlust för dig. Naturligtvis ska du berätta varför det inte är du som bestämmer villkoren och förklara att du hjälper dem som undantag trots att det kostar dig och säga att du inte kan fortsätta göra undantag för dem i framtiden.
Eller typ nåt sånt.
Jag är lite less på vara bussig och tillmötesgående hela tiden. Tro mig, jag är det alldeles för ofta.
Här är det för solklart vad villkoren säger och de har accepterat det.
Komma och gnälla efteråt, vad är det?
Skillnad om det var en telefonorder och jag missade upplysa dem om vad som gällde, då hade jag fixat allt direkt, inga problem.
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat