Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-09, 17:05 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by WebboT@Mar 9 2009, 17:08
Sen går vi in i FedEx programvara och fyller i en "upphämtning". Kunden behöver alltså inte baxa iväg kartongen till nåt postkontor eller liknande. FedEx kommer och ringer på kundens dörr nästa dag och plockar med sig paketet. FedExkillen har dessutom med sig själva fraktettiketten som jag skapade i deras programvara, som sen skrevs ut direkt på skrivaren i FedExbilen.
Skulle kunden inte vara hemma, så gör FedEx 3 försök under 3 dagar.

Det var inte illa. Får man fråga vad du betalar för en FedEx-retur? Jag vill bara veta så att jag sen kan sitta här och må dåligt över hur svårt jag har det som e-handlare i Sverige .

Mina kunder tvingas göra hela jobbet själva. De får snällt sätta sig på cykeln och trampa iväg till postkontoret. Det är nästan så att jag skäms ibland.

---------------

Förmodligen så skulle det fungera att skicka kunden en paketetikett och att sedan begära hämtning på kundens adress. Men det skulle i sin tur kräva att kunden sitter hemma hela dagen och väntar på postbilen. Någon svensk e-handlare som provat den metoden?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat