Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-09, 15:32 #3
heimer heimer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 49
heimer heimer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 49
Vi hanterar det ungefär som Gustav. Skickar inte med retursedel eller information om hur det går till, utan den informationen får dom läsa sig till i våra köpvillkor. Kunden får välja mellan ny vara, tillgodokvitto och/eller återbetalning till bankkonto.

Returemballage och frakthandlingar för reklamation skickar vi bara om kunden begär det, annars ersätter vi alla utlägg när vi mottagit och accepterat reklamationen. Vid ångerköp får kunden betala returfrakten.

Vi använder idag inget crm-system eftersom vi har så få returer och reklamationer (10-20/mån). Vi skriver vi ner detaljerna kring returen i ett dokument, som vi vid månadsskiftet lämnar över till vår bokföringskonsult. Kanske inte optimalt när man har större volymer, men där är vi inte än.
heimer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat