Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-09, 14:45 #2
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Vi har det som så att när kunden har fyllt i ett reklamationsformulär på vår hemsida så skapas ett returärende som sedan vi måste godkänna/avböja. Godkänns returen så skickas automatiskt en fraktsedel ut till kunden som är kopplad till returen samt normal "returinformation" via mail.

När paketet sedan kommer till vårt lager så läser vi in streckkoden på fraktsedeln och får upp all information, där vi registrerar in alla de varor som har blivit returnerade för att kontrollera att det stämmer med den information vi tidigare har fått ifrån kunden.

När någon på lagret sedan avslutar ärendet så är det sedan tidigare inställt (När man godkände/avböjde) vad som ska göras, t.ex lägga upp en ny order på någon ny vara eller om kunden vill att pengarna vill få tillbaka pengarna.

Återbetalningen av pengarna sker antingen till bankkortet/direktbetalningskontot (Vid förskottsbetalning) eller via Bankgiro leverantörsbetalningar.
Yoghurt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat