Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-09, 14:13 #384
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Hur är det med läsförståelsen ? Jag citerar mig själv:

Citat:
Originally posted by -gummianka@Mar 5 2009, 22:07
....jag kan med motsvarande mängd data som en torrentfil innehåller återge tillräckligt mycket av en film för att absolut bryta mot upphovsrättslagen...

Du får "gärna" surna till om du vill, det är ett av dom mer klassiska retoriska knepen när argumenten inte räcker till, nästa är att höja handen..

(för att illustrera detta har jag för visso gjort ett filmklipp av en helt annan film än vad den/en faktisk 300kb torrentfil pekar mot, enbart för att slippa ladda hem filmen, vilket dels hade varit olagligt, och dessutom ointressant, men jag hoppas att vi kan vara överens om att det hade gått att göra även från t.ex. den här torrenten, och att nyckelorden är motsvarande mängd data...

Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Anledningen att jag vill påstå att punkten om huruvida torrenten skyddas av samma upphovsrätt som verket är intrsssant är att det eventuellt preciserar var upphovsrättsbrottet har skett. Pirate Bay är åtalade för medhjälp till upphovsrättsbrottet, och var huvudbrottet är begånget visar hur många steg eller handlingar bort deras medhjälp ligger.
Gummianka: På tal om vettigt resonemang som du utkräver från Westman (mig förolämpade du bara istället) väntar jag fortfarande på en mening eller två om varför det skulle spela någon roll om torrent-filen ligger på 3kb eller 300kb då den likt väl aldrig kan återge något av originalfilen eller dess senare skapade filfragment.
Du har rätt, det spelar ingen roll, det har jag heller aldrig påstått, utan jag har bara sagt att gränsdragningen inte är så enkel och att det iaf INTE har med mängden data att göra...
Sluta slingra dig och förklara hur en torrentfil ska kunna tillhöra ett verk som är skapat av någon annan än skaparen av torrentfilen då torrentfilen inte innehåller något som helst data som är ens en del av eller kan ensamt användas för att återskapa en del av verket. Eller menar du att du inte har hävdat att torrentfiler innehåller delar av det verk den skapats utifrån?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat