Citat:
Originally posted by tartareandesire@Mar 6 2009, 23:58
Syfte och uppsåt är betydligt mer intressant vad gäller den juridiska biten än vad som skulle definiera en länk.
|
Självfallet är det mycket intressantare och det tror jag att grabbarna bakom TPB ligger risigt till med. För ja, jag tror inte att det finns många här som på fullständigt allvar kan tro att grabbarna satte upp trackern och sedan en dag blev helt tagna på sängen av att folk delade med sig av upphovsrättsligt skyddat material.
Men ja, samtidigt har diskussionerna kring rättegången snöat in sig på teknikaliteter, där de inblandade vill svära sig fria på grund av att de enbart länkar och diskussionerna på nätet har återspeglat detta prat.
Vidare tror jag att det som många pratar i form av att åklagarna tagit upp det här med TPB:s attityd gentemot skivbolagen. Vissa säger att det inte är olagligt att ha en attityd men samtidigt så har det inte direkt främjat deras sak med tanke på att det på ett vis bekräftar deras syfte och uppsåt.
Och om det här inlägget inte gör att det tar hus i helvete i diskussionen, nå, då är jag lite förvånad