Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-07, 10:08 #192
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Hej alla!
Orsaken till att det varit tyst från mig en tid är att jag varit bortrest med familjen under sportlovet, kom tillbaka till upploppet av .SE-övergången och i samma veva så lyckas Telia/Tele2 göra mig ADSL-lös i en vecka vid byte (trots dyrt och heligt löfte om att det inte skulle ske).
Men har fått besked om att detta ska vara igång nu på måndag.

Men fram till en vecka sedan låg jag i fas med alla som betalt - dvs jag fick iväg dem till resp. ombud.
De som inte valt något ombud placerade jag hos Loopia som var det mest ekonomiskt förmånliga (då fungerande) alternativet för den övertagande innehavaren (plus att Loopia skött sin del i denna händelsekedja närmast helt fläckfritt, snabbt och smidigt)

Vad jag känner till är att Nunames verkar behandla mina större batchar stötvis och vad jag kan se är de inte helt i fas ännu, och att de som valt Binero för .nu-domäner har lite problem, då jag ännu inte fått klartecken om att detta fungerar hos dem ännu. Men jag fick för ca 3 veckor sedan besked av dem att de hoppades att detta skulle fungera under veckan efter.
Så jag gissar att de rullar igång med ägarbyten av .nu-domäner snart, men att övergången till .SE´s registry/registrar-modellen är deras högsta prioritet just nu.

Fn jobbar jag dessutom kvällar och helger med övergången, men jag kommer att ta tag i detta i början av veckan när jag kommer ut igen. (Jag har ju fortfarande nätter att tillgå.
//Peter
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat