Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Originally posted by -Westman@Mar 5 2009, 22:50
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
jag kan med motsvarande mängd data som en torrentfil innehåller återge tillräckligt mycket av en film för att absolut bryta mot upphovsrättslagen
|
Jasså? Jag skulle bli mäkta imponerad om du från en torrentfil på 25 kB lyckas en återskapa ens en scen ur en film. Upp till bevis.
När du gjort det så ska jag svara på resten.
|
Clarence är uppenbarligen inte riktigt med i matchen, så honom kan vi lämna därhän, i övrigt kan vi väl bara konstatera att Westman och Clarence inte anser att en .torrent är en del av det upphovsrättsskyddade material den (ev.) pekar mot. En åsikt/synsätt jag har all respekt för.
Westman: så du uppmanar mig alltså att begå brott ? Torrentens storlek är ju direkt beroende av det material den pekar mot, så ju större fil(m) desto större torrent, så om vi utgår från en torrent på säg 300kb, på intet sätt en ovanlig storlek på en torrent som pekar mot just en film. På dessa 300kb kan du utan problem återge 30sek film i mobilkvalité, vilket torde vara tillräckligt för att bryta mot UrL (vi behöver Inte ge oss in i en "kvalitétsdiskussion", det går...), på dom 25kb som du pratade om så får du ju utan problem plats med en "högupplöst kopia" av omslaget, vilket också torde bryta mot UrL om det sker utan rättighetsinnehavarens tillstånd.
så, din tur...
|
Du har knappast bevisat något. Jag kan ge dig en torrentfil gjord utifrån en egen film så behöver du inte begå något brott sen skickar du tillbaka en filmsekvens i mobilkvalitet? Jag tror det när jag ser det.